...

Kundens utmaning:
divMs kund, ett globalt detaljhandelsföretag som lockar cirka 350 miljoner besökare per år till
fler än 30 köpcentrum internationellt, behövde transformeras för att kunna agera som ett företag över
alla organisationsenheter genom gemensamma arbetssätt, stödda av en gemensam affärslösning som ger enkel
tillgång till tillförlitlig information och möjliggör tillväxt.

divMs roll I lösningen:
Vår projektkonsult kom in i projektet i samband med projektets första implementationen, I
det s.k. pilotlandet, med rollen som Rollout Manager. Därefter tog samma konsult över rollen som Program Planner
och etablerade en process för planering och uppföljning av utrullningen på programnivå.
Under den avslutande perioden – det sista ett och ett halvt året av utrullningen – axlade konsulten rollen som
Program Manager med övergripande ansvar för genomförande och business case. Slutleveransen av de sista
klustren genomfördes framgångsrikt, och programmet överlämnades till den mottagande organisationen.

Leveranser på hög nivå inkluderade:
• Utrullning till pilotland
• Definition och införande av programplaneringsprocess
• Genomförande av hela programmet till återstående länder i rollen som Program Manager

Utfallet:
Organisationsförändringar med stöd av den moderna D365-plattformen gjorde det möjligt för kunden att
agera som ett företag över alla regioner genom gemensamma arbetssätt och support från en enda affärslösning.